FAQ

AllaArtiklarFAQProduktfrågor
  • Hur gör jag en felanmälan?

  • Vi har nu ett formulär att fylla i för lättare hantering, det hittar ni här: Felanmälan

    Föredrar ni att sända ett mejl, vänligen se till att få med nedan information i mejlet.

    Denna information behöver vi för att hjälpa dig:

    Felanmälan av mätare:

    • Mätarens fabrikationsnummer
    • Vilken typ av mätare, storlek/gärna artikelkoden
    • Beskrivning av problemet
    • Om möjligt för att underlätta felsökning:
      • Foton på produkten, med fokus på vart det felar.
      • Graf som visar vart det felar
      • Egen input/ytterligare information

    Felanmälan av tillbehör:

    • Vilken typ av tillbehör
    • Mätarens fabrikationsnummer där tillbehöret satt.
    • Felbeskrivning
    • Om möjligt gärna foto på produkten med fokus på felet.
    • Egen input/ytterligare information

    Kommunikationsmodul

    • Typ av modul
      Exempel: Cmi6110 G2 /WZU-485-MOD
    • Modulens serienummer
    • Beskrivning av problemet
    • Om möjligt, foto på produkten med fokus på felet.
    • Egen input/ytterligare information

    För att rapportera ett flertal felaktiga produkter i ett ärende (samma ärende nummer)

    • Vänligen gör en lista över samtliga produkter med ovan nämnda information per produkt.

    Vid händelse att ett flertal reklamationer med olika ärendenummer sänds samtidigt

    • Det är viktigt att de olika ärendena markeras upp individuellt per ärendenummer.

    När felanmälan är gjord kommer det skapas ett reklamationsnummer, som sedan bör användas vid all korrespondens gällande ärendet.

  • Vilken information behöver jag uppge för att få en offert på mätare?

  • Denna information behöver vi från dig som kund för att veta vilken mätarkonfiguration vi skall offerera:

    • Val av mätare samt storlek på mätare – Qp ?
    • Vilken tryckklass vill ni ha?
    • Värme eller kyla?
    • Pt100 eller Pt500?
    • 2-tråds- eller 4-trådsmätning?
    • Nätmatad eller batterimatad?
    • Vilken kommunikation av mätdata vill ni ha?

    Kontakta oss

  • Hur fungerar beställningskoden för värme- och kylmätare och vad betyder de olika positionerna?

Värme och vatten är viktiga samhällsbärande funktioner och vi vill bidra till effektiv och hållbar försörjning

Vi erbjuder våra kunder smarta och öppna lösningar som leder till effektivare energi- och vattendistribution och minskade kostnader. Våra mätare är exakta över tid, enkla att arbeta med och erbjuder smarta larm för tex läckage. Som kund kan du själv bestämma vilken typ av kommunikationsteknologi och systemlösning du vill använda. Vi förbättrar kontinuerligt vårt CO2 avtryck och strävar efter att erbjuda produkter som är 100% återanvändningsbara eller återvinningsbara.

 

Vi har tillsammans med våra partners lång erfarenhet av mätteknik och datainsamling och vi finns här för att hjälpa till med frågor eller eventuella problem som kan uppstå.

 

Vi vill vara en trygg, enkel och kompetent partner – välkommen!